زمان بهترین قاضی است.


نامه سرگشاده سرکار خانم فرح امینی، رییس سابق انجمن تجسمی هرمزگان به دکتر احمد نادعلیان

 

به نام خدا

جناب آقای دکتر احمد نادعلیان

سلام

با توجه به وقایع اخیر پیرامون هواپیمای IR655 و نوشته‌ها و اعتراضات مکرر شما نسبت به تهیه لوح فشرده این اثر توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و انجمن هنرهای تجسمی هرمزگان و با توجه به مسئولیت اینجانب در آن زمان لازم می‌دانم مطالبی را عرض نمایم.

انجمن هنرهای تجسمی به عنوان زیرمجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از حمایت مستقیم و غیرمستقیم آن اداره بهره می‌گیرد و در کمک گرفتن از نهادها و ارگان‌های مختلف برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های فرهنگی و هنری‌اش آزادی عمل دارد. در طی این سال‌ها با همین حمایت‌ها و تلاش و انگیزه فراوان اعضاء جوان خود توانسته هنرهای تجسمی را که در این استان بسیار نوپاست به حرکت و رشد قابل توجهی برساند. به گونه‌ای که در سال‌های اخیر همواره جزو انجمن‌های پیشرو در سطح کشور بوده است.

برگزاری کارگاه‌های مختلف تجسمی، نمایشگاه‌ها، نقاشی‌های خیابانی، جشنواره‌های طراحی و نقاشی و... در سطوح مختلف از برنامه‌هایی بوده که در طی این سال‌ها انجام شده و با بهره‌گیری از حضور اساتید کارشناس به عنوان مهمان و مدرس تاثیرات چشمگیری در رشد آگاهی هنری جوانان‌مان داشته است.

برای انجام این برنامه‌ها از روزها و گاهی از ماه‌ها قبل اعضاء انجمن برنامه‌ریزی‌ها و رایزنی‌هایی برای انتخاب محل، هماهنگی، امنیت و اسکان شرکت‌کنندگان، آماده‌سازی مصالح کار و... را در دستورکارخود قرارداده و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و احیانا نهادهای دیگر سعی می‌کنند آن را به بهترین نحو به انجام برسانند.

برگزاری جشنواره‌ها و کارگاه‌های هنر محیطی نیز در راستای همین اهداف و با چنین ویژگی بوده است.

دومین جشنواره هنرمحیطی خلیج فارس نیز چون گذشته نیاز به حمایت‌های مالی داشت و تنها جمع‌آوری مبلغ ناچیزی از شرکت‌کنندگان نمی‌‌توانست جوابگوی هزینه‌‌ی آن باشد.

به همین دلیل علاوه بر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز کمکی دریافت نمودیم که توضیح راجع به جزئیات را به مجریان این کار می‌سپارم.

آقای احمد کارگران به عنوان یکی از فعال‌ترین اعضاء انجمن هنرهای تجسمی همواره طراح و کارگردان برنامه‌های انجمن بوده و صداقت و سلامت رفتار و شور و انگیزه فراوانش در کار زبانزد همگان بوده است.

همچنین آقایان سایبانی و بانوج که مدت‌هاست با انجمن تجسمی همکاری‌های موثری داشته و از فعالان و زحمتکشان عرصه هنری هرمزگان بوده و هیچ‌گاه به دنبال انگیزه‌های مالی نبوده‌اند که اگر غیر از این بود از اهالی فرهنگ و هنر نبودند.

این دوستان از مدت‌ها قبل از اولین کارگاه هنرمحیطی که شما به عنوان استاد مهمان ما بودید و انصافا بهره‌های زیادی از حضورتان بردیم، با هرمز و خاک آن و ویژگی اعجاب‌انگیزش آشنایی داشتند و پیشنهاد برگزاری جشنواره هنر محیطی در هرمز را هم ایشان مطرح کردند.

در رابطه با اثر موردنظر یعنی هواپیما، که یکی از آثار اجرا شده در جشنواره بود، همگان می‌دانند که این اثر متعلق به شما و گروه همراه‌تان بود. همچنان که دیگر شرکت‌کنندگان جشنواره نیز آثار خود را اجرا نمودند و شما نیز برخی از آن‌ها را در سایت‌تان دارید. در تماس تلفنی که در این رابطه داشتید اشاره داشتم که به دلیل عدم حضورکامل در هرمز از چگونگی طراحی و ایجاد این اثر بی‌اطلاعم هم‌چنان که از تهیه‌ی لوح فشرده آن....

من به هیچ وجه از انتشار این سی دی به این شکل دفاع نکرده و آن را تائید نمی‌کنم. معتقدم اگر قرار بود چنین کاری به معرفی جشنواره بپردازد باید دیگر آثار ارزشمند این جشنواره نیز در کنار تصاویر هواپیما قرار می‌گرفت.

اطمینان دارم این کار به دلایلی کاملا عمدی انجام نشده است. (گویا زمان طراحی این سی‌دی، نقص فنی در لپ‌تاپ حاوی عکس‌‌های جشنواره موجب شده مجریان آن تنها بتوانند از عکس‌های موجود در دوربین آقای غلامرضا رحیمیان ـ عکاس هرمزگانی ـ که مربوط به هواپیما بوده استفاده کنند.)

قصد من جانب‌داری یک‌طرفه نیست. در این که این جشنواره نیز مانند هر برنامه بزرگ دیگری حواشی و مشکلاتی داشته شکی نیست. اما یقین بدانید تمام این‌ها ناخواسته بوده نه یک سناریوی از پیش تعیین شده که انجمن هنرهای تجسمی طراحی کرده باشد.

آن‌چه مرا به واکنش وا داشته نحوه برخورد شما درقبال این موضوع است. به عنوان فردی که دورانی شاگرد شما بوده، از شما نکات ارزشمندی آموخته و بعد از سال‌ها همواره به دید استاد به شما نگریسته و شاهد فعالیت‌تان بوده‌ام، بسیار متعجبم!

آیا این نحوه برخورد درخور استاد هنرمند محیطی است؟

آقای دکترنادعلیان؛ هواپیمای IR655 نه تنها ربوده نشده که در این شرایط پیش آمده بسیار بزرگتر از آن‌چه بود نمایش داده می‌شود. نمی‌دانم.... شاید این چیزی‌ست که شما می‌خواهید!

گروهی که شما با الفاظ عجیب و غریب خطاب‌شان می‌کنید نمونه‌ای از هنرمندان و پژوهشگران جوان و پویای هرمزگان و ایرانند. شکایات و حتی نقدهای شما از اینان به تیرهای رها شده یک رقیب زخم خورده می‌ماند تا یک استاد در برابر شاگردانش....

شما می‌توانستید از خلاقیت و پیشرفت اینان درعرصه هنرمحیطی به خود ببالید چرا که خود اولین مهمان و استاد کارگاه‌شان بودید. واقعیت این است که هر انسانی دچارکاستی‌ها و ضعف‌هایی است در هر جایگاه و مقامی که باشد. مَنم مَنم زدن‌ها ارزش هیچ‌کس را افزوده نخواهد کرد.

کاش خودستایی، جنگ و بغض ناشی از آن پایان یافته و رویای صلح نه تنها در آثارمان که در دل، اندیشه و ذهن‌مان تحقق یافته و ماندگار بماند.

فرصتی را به زمان بدهیم و اندکی سکوت کنیم.

چه... زمان بهترین قاضی است.


با احترام

   فرح امینی

 مسئول سابق انجمن هنرهای تجسمی  

استان هرمزگان



مرتبط :

هواپیما ربایی در بندر عباس

نامه بیش از 30 هنرمند:انجمن هنرهای تجسمی هرمزگان در اثر پرواز 655 IR هیچ نقشی نداشت!!!

منبع عکس : سایت وب‌ آرت  

 

 با تشکر از حسن بردال

جوابیه احمد نادعلیان به نامه سر کار خانم امینی  

رئیس محترم انجمن هنرهای تجسمی هرمزگان

نظرات 8 + ارسال نظر
[ بدون نام ] دوشنبه 25 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 08:34 ق.ظ

این مسآله در تاریخ اواسط خرداد اتفاق افتاد که شماالآن در وبلاگت گذاشتی و این چند حالت دارد :
1- یا از کسانی هستی که از جنجال و یادآوری مساله های جنجالی خوشت می آید
2- یا نمی خواستی وبلاگت انتخاباتی شود برای همین به مساله دیگری پرداختی آخه تقریبا همه دوستانت به این مساله پرداختند ولی تو بعد از خبر تشعیع خانم کشمیری خبر دیگه ای نگذاشتی و درست بعد از انتخابات ...
3- یا از اینکه خانم امینی عنوان کرده از عکس های موجود در دوربین تو استفاده شده می خواستی دست پیش بگیری که از پس نیفتی شاید هم وسیله ای برای مطرح شدنت قرار دادی که بگی بابا من هم بودم یا دعوا کجاست تا من هم بیام؟!!
3- آخه بابا تو سر پیازی یا ته پیاز که خودت را به همه انجمنی می چسبانی و خوب که دقت کنیم می بینیم هیچ هنری نداری
مدتی به انجمن نمایش، مدتی به انجمن تجسمی، مدتی به انجمن موسیقی، با گرفتن دوربین به انجمن عکس یا سینمای جوان فقط خوشحالم انجمن خوشنویسان تحویلت نگرفت که آن هم اگر خطت خوب بود تا حالا ...
راستی عضویت 3 انجمن : شعر و داستان و قرآن هم پیشنهاد می شود
ببخشید شعر نه آخه حتماً با درج خبر خانم کشمیری می خواهی بگویی عضو آن انجمن هم بودی
یک کم ولقع بین باش اینقدر از این شاخه به آن شاخه نپر بچسب به همان عکاسیت تو را چه کار به انجمن تجسمی نمایشی ها را که به هم ریختی حالا نوبت این ها شده؟! آخه می شه توضیح بدهی در کدام یک از شاخه های انجمن تجسمی تبحر داری که حالا کاسه داغتر از آش شده ای؟!

سلام همکار محترمه !!!

[ بدون نام ] دوشنبه 25 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 08:38 ق.ظ

http://loor.blogsky.com/1388/03/16/post-494/
اگر هم به یاد نداری بهتر است این ادرس وبلاگ آقای بردال را کپی کنی و بازش کنی تاریخ آن درست 3 روز بعد از نوشتن نامه یعنی 16 خرداد است

[ بدون نام ] دوشنبه 25 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 09:05 ق.ظ

آخرین یادداشت
http://www.wwwebart.com/nadalian/life/hormozgan/ir655/nameh2/index.htm

[ بدون نام ] سه‌شنبه 26 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 10:41 ق.ظ

سلام کا
شاد بشی

امامدادی چهارشنبه 27 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 09:22 ق.ظ http://www.rahbaremamdadi.blogfa.com

سلام
عکسم را کجا، چطور و به چه کسی بفروشم؟»

هفت رنگ چهارشنبه 27 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 11:47 ق.ظ http://7rang.ir/counter/

با سلام

سیستم شمارشگر هفت رنگ ، شمارشگری با امکانات جالب

به 2 صورت فلش و متنی

هم برای مشاهده آمار بازدید وبلاگتان و هم برای بالا بردن زیبایی آن

با تشکر

مریم و سعید و سروش پنج‌شنبه 28 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 12:39 ب.ظ http://saghf.blogsky.com

نامه مشترک خاتمی و موسوی به شاهرودی
دستگیری این شخصیت‌ها و افراد که قالباً نقش فعال و مؤثری در خدمت به مردم کشور و جلوگیری از خشونت و رفتارهای غیر مدنی دارند نه تنها مشکلی را حل نخواهد کرد، بلکه موجب تخریب افکار عمومی و تشدید نگرانی و ناآرامی‌هاست.
میرحسین موسوی و سیدمحمد خاتمی در نامه‌ای مشترک به آیت‌الله هاشمی شاهرودی از وی خواستند تا نسبت به خاتمه دادن به وضعیت نگران‌کننده و تحریک‌آمیز کنونی و جلوگیری از برخورد خشونت‌آمیز با مردم و آزادی دستگیرشدگان، هرگونه اقدام و مساعدتی را که میسر است، مبذول کند.

به گزارش ایلنا، متن نامه مشترک میرحسین موسوی و سید محمد خاتمی خطاب به رییس قوه قضاییه به این شرح است:
بسمه تعالی
حضرت آیت‌الله هاشمی شاهرودی، ریاست محترم قوه قضاییه
با سلام و تحیت
افزون بر مکانت قوه قضاییه و محوریت آن در دادگستری و تامین عدالت و حقوق مردم و حسن توجه جنابعالی به حقوق شهروندی و مواضع منصفانه شما در قبال مسایل جاری قضایی سبب می‌شود که در باب قضایای نگران‌کننده روزهای اخیر از جنابعالی درخواست رسیدگی و پیگیری عاجل و اساسی است.
در فضای اجتماعی امروز شاهد حضور مردمی هستیم که احساس می‌کنند در حق آنها جفا شده است و در اعتراض خود رفتاری کاملا مدنی را نشان می‌دهند.
طبق گزارش‌های متقن برخوردهای خشونت‌آمیز با اجتماعات و افراد عادی و نیز حمله به مجتمع‌های مسکونی و منازل مردم به جرم اینکه اعتراض خود را با ذکر مبارک الله‌اکبر نشان می‌دهند و ضرب و جرح زنان و مردان وتخریب ساختمان و ویران کردن و مسایلی صورت می‌گیرد که با هیچ یک از معیارهای قابل قبول جمهوری اسلامی سازگار نیست و نتیجه‌ای جز بدبینی جامعه به نظام نخواهد داشت.
علاوه بر این تهاجم به دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویان عزیز و ضرب وشتم و دستگیری جوانان از دختر و پسر مزید برعلت شده است. مستحضرید که در چند روز گذ شته موج دستگیری‌ها بدون رعایت موازین قانونی چهره‌های شاخص سیاسی و اجتماعی و متعهدان مردم، تهران و شهرهای مختلف را در برگرفته است.
دستگیری این شخصیت‌ها و افراد که قالباً نقش فعال و مؤثری در خدمت به مردم کشور و جلوگیری از خشونت و رفتارهای غیر مدنی دارند نه تنها مشکلی را حل نخواهد کرد، بلکه موجب تخریب افکار عمومی و تشدید نگرانی و ناآرامی‌هاست.
متاسفیم که اقدام‌های تشنج‌آمیز و در پی آن برخوردهای خشن ماموران احیانا به کشتار نیز منتهی شده است. بدون تردید ایجاد چنین تشنج‌هایی از موارد مشکوکی است که ساحت مردم بزرگوار که رشد و رفتار مدنی خود را از جمله در راهپیمایی شکوهمند روز دوشنبه نشان داده‌اند از آن بری است. ما همواره مردم را به قانون و نظم و آرامش دعوت کرده‌ایم و در این زمینه از جنابعالی نیز استمداد می‌کنیم.
از آن جناب می‌خواهیم که بر حکم مسؤولیت شرعی و قانونی و نیز احساس مسؤولیتی که در دفاع از حقوق شهروندان دارید نسبت به خاتمه دادن به وضعیت نگران‌کننده و تحریک‌آمیز کنونی و جلوگیری از برخورد خشونت‌آمیز با مردم و آزادی دستگیرشدگان، هرگونه اقدام و مساعدتی را که میسر است مبذول نمایید.
میرحسین موسوی، سید محمد خاتمی

امامدادی پنج‌شنبه 28 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 05:20 ب.ظ http://www.rahbaremamdadi.blogfa.com

سلام
عکاسی شاعرانه..منتظرقدوم سبزتان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد